До уваги батьків дітей з особливими освітніми потребами
Інтегрування
дітей з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітній простір
України є одним з напрямів гуманізації всієї системи освіти та відповідає
пріоритетам державної політики. /porjadok.doc, /inkljuzivna_osvita.doc,
Із розвитком демократичного суспільства,
яке гарантує право кожного громадянина на активну участь у житті цього
суспільства, приходить й нове розуміння понять «інвалід», «дитина з
психофізичними вадами», «дитина з порушеннями розвитку» тощо. Сьогодні всі ці
визначення поступаються новому - «діти, які потребують корекції фізичного та
(або) розумового розвитку», яке стосується як інвалідності у важкій формі, так
і помірних за ступенем порушень психофізичного розвитку. Такий підхід
пояснюється тим, що явище «недостатності» або «інвалідності» передбачає втрату
або дефіцит фізичної та розумової спроможності. Але ж спроможність вчитися
залежить не від стану окремих органів або ж їхньої фізіологічної
функціональності, а, радше, від психологічної функціональності дитини. Таким
чином, акцент зсувається від внутрішніх проблем дитини до системи освіти, яка
надає їй підтримку в навчанні, визнає її потенціал та задовольняє всі її
індивідуальні потреби./slovnik_terminiv.doc
Інклюзивна освіта
передбачає комплексний системний особистісно орієнтований і індивідуалізований
стиль навчання, подолання девіацій поведінки та дефіцитарності розвитку,
соціалізацію учнів, вимагає вивчення і знання не лише структури наявного
порушення розвитку, а й рівня соціально-побутової адаптованості і
комунікативно-пізнавальної діяльності кожного учня. У процесі інклюзивного
навчання враховуються перспективи майбутнього розвитку, актуальність засвоєння
певної форми соціальної поведінки, індивідуальні уподобання і наміри дітей з
особливими освітніми потребами. /poradi.doc, /sajti_dlja_batkiv.doc ,
|